Nincs időd blogot vagy posztokat írni a Facebookra? Nem akarsz költeni a Google Adwordsben? Azt sem tudod mit használj az online marketingben? Na, ha csak egy dologra van időd, akkor regisztrálj a Google Térképre!
Térképre? Minek? Azért, mert 2018-ban tovább emelkedik a mobilon netezők aránya, és a Google is egyre inkább előnyben részesíti a lokális találatokat mobilos keresések esetén, ezért egyre többször láthatsz térképet a találatok fölött, ha mobilon keresel.
A kettőből együtt következik, hogy kiemelt szerepet kap a Google Térképen való megjelenésed. Bocsánat, már Google Cégem, így helyes a megnevezés.
A jó hír: a Google Cégem regisztráció ingyenes!
Ha van fél órád, akkor simán regisztrálhatsz a térképre és ezzel esélyt kapsz, hogy a Google találati listájának élére kerülj! Már hallom is a gondolataidat: De aki SEO-zik, meg cikket ír, az van elöl, meg aki fizet! Bizony, de a kiskapu, hogy sok esetben a Google a lokális kereséseknél a térképet előbb hozza, mint a találati listát. Azért ez elég komoly nem? Ha nem hiszed, csinálj egy keresést a szolgáltatásoddal és a városod nevével, jó eséllyel csak az adwords hirdetések előzik meg a térképet, ha vannak. Lásd a képet!
Amint látod, ha keresést végzel, akkor sokszor fog a Google térképet megjeleníteni a keresési találatok előtt, a kiemelt hirdetések alatt. Ha elöl vagy a térképen, akkor simán megelőzheted azokat, akik egy adott szóra optimalizálták a weboldalukat, de nem törődnek a térképpel. Ez csak megér egy kis időt! (A következő részek fontosak és érdekesek, de ha csak a regisztráció érdekel, akkor kattints ide.)
Hogy kinek jó ez elsősorban? Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek adott helyszínen, például egy boltban, üzletben, étteremben nyújtják szolgáltatásaikat az ügyfeleknek, tehát lokális szolgáltatást nyújtanak, ami jól megjelölhető a térképen. Ha te is közéjük tartozol, akkor első kézből tájékoztathatod a leendő ügyfeleidet, a pontos címedről, szolgáltatásodról, nyitva tartásodról és az eddigi ügyfeleid értékeléseiről is a Google segítségével. Sőt, akár útvonalat is tervezhetnek hozzád így könnyen és gyorsan jutnak el a megadott címre. (Ezt nagyon sokan használják!)
A térképes találatokat három szempont alapján rangsorolja a Google a megjelenítés esetén (ezek nem tippek, ezt a Google Súgó írja le):
Relevancia
A cég adatai milyen mértékben egyeznek a kereséssel. Részletes cégadatokkal jobb az esélyed, hogy a Google Cégem pontosan tudja, ki vagy és így pontosabban tud a keresésekhez társítani.
Példa: Ha Kiss Éva Fodrász néven regisztrálsz a térképre, akkor a fodrász keresésekre releváns találat leszel a környékeden.
Távolság
A Google sokszor szinte pontosan tudja, hogy hol vagy és ez alapján fogja a közeledben lévő cégeket ajánlani, amelyek megfelelnek a keresésednek. Viszont ha megadsz lokációt, pl.: Cukrászda Szeged, akkor mindenképpen onnan fog találatokat mutatni, nem pedig a tartózkodási helyed alapján.
Ezzel nyilván nem tudsz mit kezdeni, az üzleted, boltod ott van ahol van, ezt csak úgy tudod befolyásolni, ha máshova költözteted az üzleted.
Ismertség
Ez olyan információkból származik, amit a Google szerzett a cégről az internetről. Beleszámítanak a Google cégem értékelések, az egyéb fellelhető, cikkek, linkek, sőt még a Facebook, Tripadvisor stb. értékelések is. Természetesen beleszámít az oldalad találatilistán elfoglalt helyezése is, így ezzel is érdemes foglalkozni.
Fontos, hogy ma már aki bekapcsolt adatforgalommal és GPS-szel megy be egy helyre, az értesítést/felkérést kap a telefonjára, hogy értékelje a helyet ahol van. Emiatt nagyon megnőttek a térképes értékelések, így gyorsan lehet értékeléseket és így ismertséget szerezni a térképes találatodhoz.
Google Cégem regisztráció 2018, pontos lépések
1. Nyisd meg a google.hu/business oldalt, az alább képet fogod látni
2. kattints a kezdés vagy bejelentkezés gombra a jobb felső sarokban. Ekkor egy belépési oldalra fogsz jutni, ahol beléphetsz egy meglévő Gmail címeddel vagy regisztrálhatsz egy újat (ezt a további lehetőségek alatt találod).
3. Ha sikerült a regisztráció/belépés akkor a Google Cégem első lépéséhez fogsz jutni, ami a céged nevének megadása. Itt add meg a Céged/Vállalkozásod pontos nevét.
4. lépésként a Vállalkozásod pontos címét kell megadnod. Fontos, hogy ennél a lépésnél kell megjelölnöd azt is, ha termékeket vagy szolgáltatásokat nyújtasz. Itt viszont inkább arra gondolnak a regisztráció során, hogy kiszállítod-e a termékeket, mert ha ide pipát teszel, akkor a következő oldalon a kiszállítási körzetet kell megadnod.
Ez következik, ha bejelölöd a kiszállítást, ha nem akkor egyből az 5. pontra ugrik a Google Cégem regisztráció.
5. A vállalkozás típusa a következő, amit meg kell adnod. Itt kategóriák közül kell kiválasztanod azt, ami a leginkább illik a vállalkozásodhoz, ne kapkodd el, keress inkább tovább, hátha más néven találod azt a kategóriát, amit keresel. Ez én esetemben a honlapkészítés nem szerepel viszont van Webhelytervező kategória. Itt csak egyet adhatsz hozzá, de később még két további kategóriával bővítheted a Cégem profilodat.
6. A kapcsolati adatok megadása, bár a Google azt mondja, hogy ez nem kötelező, de talán számodra is egyértelmű, hogy mennyire fontos, hogy minden kapcsolati adatodat megismerjék a látogatóid. Szóval tölts ki mindent.
7. Ezután tájékoztatnak arról, hogy igazolnod kell, hogy a vállalkozásodat, és bemutatják, hogy mi mindent tehetsz meg a Google Cégem fiókoddal.
8. Ebben a lépésben ki kell választanod az igazolás módját, ami a legtöbb esetben levelezőlap küldését jelenti. Van hogy előjön a telefonod igazolási mód is, de nem jöttem rá, hogy ez min múlik. Mivel itt a prezentáció volt a cél ezért természetesen a Szuperwebes Bt. nem létező cég, így nem is a levélküldésre kattintottam, hanem a későbbre. Te kattints a levélküldésre!
Ha a kapcsolattartó nevét is megadod, akkor biztosan megtalál a postás, akár magánszemély néven is!
9. Kész vagy a regisztrációval! Most jön a Google Cégem oldalad részleteinek kitöltése.
10. Kattints a bal oldalon az információ fülre, és töltsd ki az összes megadható adatot. Add meg a nyitva tartást, a kategóriáknál hozzáadhatsz többet is és címkéket is tölts fel, ezzel segítesz a Google-nek, hogy besorolja az oldaladat a keresésekhez.
11. Tölts fel minél több képet a Fotók menüpontban. Vannak előre megadott kategóriák, lehetőleg tegyél minden kategóriába megfelelő képet, ez is javítja az esélyedet a jó rangsorolásra.
Nincs más hátra, mint hogy megvárd az igazoló lapot és utána a kódot megadva teljes egészében szerkeszthesd a Google Cégem oldaladat. Az igazolás után válaszolhatsz a látogatók értékeléseire/véleményeire és statisztikákat is láthatsz arról, hogy hányan nézték meg a Cégem oldaladat.