Ha itthon kiég egy villanykörte, azt minden gond nélkül kicserélem. Néha még kisebb javításokat is bevállalok, ha biztos vagyok benne, hogy meg tudom csinálni és nem megy el vele több órám. Ellenkező esetben hívok egy szakembert, akinek megvan a tudása ahhoz, hogy a problémát orvosolja. Ennek ára van, viszont addig az én időm sem megy el olyan dologgal, amihez nem értek.
A ”csináld magad”-nak megvannak az előnyei, abban az esetben:
- ha nagyon ráérsz, így van elég időd ezzel foglalkozni
- ha utána tudsz nézni a lehetséges megoldásoknak
- be tudod szerezni a szükséges eszközöket
- ha van némi műszaki érzéked
Nemrégiben az egyik ügyfelem ugyanígy saját maga állította be és indította el a Google Adwords hirdetési kampányát. Utána nézett néhány dolognak és ez alapján indult el a hirdetés. Sajnos ebben az esetben sem volt ez elég, mivel a hirdetés alig hozott eredményt, a pénzt viszont elköltötte. Ez a rendszer sokkal bonyolultabb, mint egy villanykörte kicserélése.
Google Adwords újratervezése
Ezután megkeresett engem és megbeszéltük mi legyen a hirdetési stratégia.
- Milyen kulcsszavakra szeretne hirdetni, mik a fontos termékei
- Milyen kulcsszavakat zárjunk ki
- Mire fókuszáljon a hirdetés szövege
- Milyen áron és mennyiért hirdessünk
A konzultáció során például az is kiderült, hogy ebben az esetben nem jó, ha telefonon is megjelenik a hirdetésük, mert ők egy webshop és telefonon kevésbé használják az emberek a webshopokat, mert nem szeretik kitölteni a hosszú rendelési űrlapokat mobilon. Ez vitte el az első hirdetési kampányra szánt összeg jelentős részét, míg megrendelés egy sem érkezett.
A megbeszéltek alapján újraindítottuk a kampányt és az eredmények nem maradtak el.
- Nőtt az új megrendelések száma
- Optimalizáltuk a hirdetési költségeket, már nem hirdetünk feleslegesen telefonon böngészőkre
- kizártunk olyan kulcsszavakat, amelyek túl általánosak voltak és nem hoztak eredményt
- Ügyfelemnek pedig több ideje maradt arra, hogy a vállalkozása egyéb dolgaival foglalkozzon, mert a hirdetések miatt már nem kell aggódnia
Mi ebből a tanúság? Hogyan adwordsözz?
Az, hogyha nem vagy 100% biztos abban, hogy saját magad kiválóan tudod menedzselni a marketingedet, hirdetéseidet akkor ezt bízd Rám. Ezzel időt és energiát fogsz spórolni magadnak, a pénzed pedig jó helyre kerül és vissza tudod forgatni.
Azért, hogy mindig a lehető legjobb hirdetési kampányt állítsam be, folyamatosan képzem magam. A képen a legújabb Google minősítésem oklevele látható, amelyet a Google Keresési kampányok beállítása kapcsán szeretem.
Solymos Tamás
RendesWebes
Solymos Tamás vagyok, honlapkészítő. 2007-óta készítek honlapokat és elsődleges célom, hogy a Te honlapod is sikeres legyen, mert ma már nem elég csináltatni egy honlapot, azt megfelelően működtetni, fejleszteni kell. Legfőbb erősségem, hogy az ügyfeleimnek minden weboldallal és online marketinggel kapcsolatos kérdésben csak velem kell egyeztetni.
Minősített Google Partner vagyok, így biztos lehetsz abban, hogy Google Adwords kampányaidat is sikeresen kezelem.