Több kampány átnézése után döntöttem úgy, hogy megírom, ezt a cikket, mert eddig minden esetben találkoztam ezzel a hibával, azoknál, akik maguk állították be az adwords keresési kampányukat. Vajon te is elköveted ezt a hibát?
Amikor egy tulajdonos állítja be a kulcsszavakat a kampányához, akkor úgy gondolkozik, hogy minél több kulcsszót ír be annál jobb lesz a kampány, mert annál több esetben jelenik meg a keresések között. Ez igaz, de ez nem jó hozzáállás. Ráadásul nem mivel nem ismeri és nem használja a kulcsszóegyezési típusokat, ezért 50 megadott kulcsszó*, akár többszáz valódi keresési kifejezést** is takarhat.
A kampányod költségvetése valószínűleg nem korlátlan, ezért nagyon fontos, hogy ebből az összegből mennyi megy el olyan kulcsszavakra, amelyek biztosan nem hoznak üzletet. Ha vannak ilyen kulcsszavak, akkor azokat ki kell kapcsolnod, hogy megmaradjon a pénzed azokra, amelyek eredményt hoznak.
Mit jelent az általános kulcsszó egyezés?
Amikor beírsz az adwordsben egy kulcsszót, akkor alapbeállításként az általános egyezést használja a Google Adwors rendszere, de mit jelent ez?
A Google AdWords rendszer automatikusan megjeleníti a hirdetéseket a releváns kulcsszó-variációkra, többek között például a szinonimákra, az egyes és többes számú alakokra, a lehetséges elírásokra, a toldalékolt kifejezésekre (például padló és padlózat), a kapcsolódó keresésekre, illetve más egyéb releváns változatokra.
Nézzük az adwords saját példáját:
Általános egyezésű kulcsszó: | A hirdetések az alábbi kereséseknél jelenhetnek meg: |
alacsony szénhidráttartalmú étrend | szénhidrátmentes élelmiszerek alacsony szénhidráttartalmú diéták alacsony kalóriatartalmú receptek mediterrán étrendek alacsony szénhidráttartalmú diétás program |
Ebből az látszik, hogy általános egyezés esetén sok olyan kifejezés is bekerül, ami egyáltalán nem biztos, hogy megfelelő. Egy valódi, élő példát is mutatok a problémára.
A legnagyobb probléma véleményem szerint, hogy az szinonimákat nem túl jól értelmezi a google, pl:
megadott kulcsszavak | keresési kifejezés (valós megjelenés, és kattintás) |
autóvédelem
gépjárművédelem autóriasztó |
alvázvédelem
alvázvédelem olajjal profi alvázvédelem és még vagy 30 alvázvédelmi kifejezés autóvédő ponyva jégeső elleni ponyva elemes nyestriasztó nyestriasztó stb. |
Rengeteg felesleges, egyáltalán nem kapcsolódó kifejezésre is megjelenik a hirdetés, összességében a költségkeret 22% olyan kifejezésekre ment el, amelyek garantáltan nem hoztak megrendelést.
Mivel a költségkeret minden nap teljes egészében elköltésre került, így ezek a kifejezések pénz vettek el olyan kulcsszavaktól, amelyek kapcsolódtak volna a kínált szolgáltatáshoz, termékhez.
A megoldás? Kizáró kulcsszavak!
Ha azt szeretnéd, hogy ne menjen el a pénzed jelentős része olyan kifejezésekre, amelyek nem kapcsolódnak a termékedhez szolgáltatásodhoz, akkor használj kizáró kulcsszavakat.
A kizáró kulcsszavak használatával beállíthatod, hogy bizonyos szavak szereplése esetén ne jelenjen meg a hirdetésed.
A fenti példa esetén a nyest, alvázvédelem, ponyva kifejezéseket kellene kizáró kulcsszóként felvenni és akkor nem jelenne meg a hirdetés az ezeket tartalmazó keresések esetén, így nem történne meg az említett pénzkidobás.
*kulcsszó: egy vagy több szóból álló kifejezés, mire szeretnéd, hogy megjelenjen a hirdetésed
**keresési kifejezés: egy vagy több szóból álló kifejezés, amire valójában megjelenik a hirdetésed
Solymos Tamás
RendesWebes
Solymos Tamás vagyok, honlapkészítő. 2007-óta készítek honlapokat és elsődleges célom, hogy a Te honlapod is sikeres legyen, mert ma már nem elég csináltatni egy honlapot, azt megfelelően működtetni, fejleszteni kell. Legfőbb erősségem, hogy az ügyfeleimnek minden weboldallal és online marketinggel kapcsolatos kérdésben csak velem kell egyeztetni.
Minősített Google Partner vagyok, így biztos lehetsz abban, hogy Google Adwords kampányaidat is sikeresen kezelem.